بیگ بنگ: تا چه مسافتی را می‌توانید ببینید؟ کهکشان آندرومدا با فاصلۀ 2.5 میلیون سال نوری دورترین جسمی است که به راحتی با چشم غیرمسلح دیده می‌شود.

MHorizon Ferrarinoبیشتر ساکنین آشکار آسمان شب – ستارگان، خوشه‌ها و سحابی‌ها – معمولاً در فاصلۀ چند صد سال نوری تا چند هزار سال نوری در کهکشان راه شیری به خوبی قرار گرفته‌اند. با توجه به فاصلۀ کهکشان آندرومدا، نور از آن احتمالاً قدیمی‌ترین نوری است که می‌توانید با چشم غیرمسلح ببینید. کهکشان آندرومدا که با نام M31 نیز شناخته می‌شود در مرکز این تصویر برجسته و بزرگنمایی شده قرار دارد. این عکس از تپه‌های شنی باهیا، پاتاگونیا، در جنوب آرژانتین گرفته شده است.

این تصویر ترکیبی از 45 تصویر پس زمینه با یک تصویر پیش زمینه ساخته شده است – البته همه با یک دوربین و از یک مکان در طی 90 دقیقه ثبت شده‌اند. M110 یا کهکشان اقماری آندرومدا در پایین و سمت چپ ِ این کهکشان مارپیچی دیده می‌شود. دیدن این کهکشان همسایه به اندازۀ دیدن کهکشان راه شیری با چشمان خودتان جالب است. نوردهی‌های طولانی دوربین می‌توانند بسیاری از جزئیات ضعیف و نفس گیر را ثبت کنند. داده‌های اخیر نشان می‌دهد در طی چند میلیارد سال آینده، کهکشان راه شیری با کهکشان آندرومدابرخورد خواهد کرد و این دو کهکشان با هم ادغام خواهند شد.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: apod

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه