در امتداد افق ها

بیگ بنگ: این چشم انداز پانوراما از افق تا افق را دنبال کنید و نگاهتان را تا سمت الراس آسمان ِ تاریک شب بر فراز رصدخانه‌ی کوهستان پیک دومیدی بچرخانید. حیرت انگیز نیست؟

برای سفر تا بالای دریایی از ابرها، ۱۹ عکس در هنگام پایان شب ۳۱ اکتبر گرفته شد و در یک نقشۀ برجسته نماى داراى نصف النهارات متوازى ادغام شدند. از بالا شروع کنید، به سمت شرق یعنی سمت گنبد وارونۀ تلسکوپ ۱ متری رصدخانه پیش بروید. به راحتی می توانید کمان ستارگان کهکشان راه شیری را ببینید که از گنبد ظاهر شده و به سمت پایینی افق دور امتداد یافته است. درست در سمت راست ِ آسمان، درخشش گرد و غبار چشمگیری از نور منطقۀ البروج مشخص است. نور منطقه البروج و کهکشان راه شیری با خوشه های ستاره ای، ابرهای غبارآلود و سحابی های کم نور از نزدیکی سمت الراس ترکیب شده اند. این نورها در نزدیکی افق غربی در انتها ناپدید می شوند، یعنی جایی فراتر از گنبد رصدخانۀ پیک دومیدی و آنتن مخابراتی مرتفع.