دنباله‌داری در میان ستارگان رنگارنگ

بیگ بنگ: دنباله‌دار ۲۱پی/ژاکوبینی-زینر به اندازۀ کافی برای دوربین‌های دوچشمی روشنایی دارد، حتی در این عکس موزاییکی عمقی از صورت فلکی ارابه‌ران که غنی از خوشه ستاره‌ای و سحابی است، نیز دیده می شود.

Comet p Giacobini Zinnerاین نمای آسمانی در شب ۹ سپتامبر ۲۰۱۸، دنباله‌دار سبز رنگ، ستارگان رنگی و سحابی‌های نشری سرخ، را نشان می دهد که تقریبا در یک میدان دید ِ ۱۰ درجه‌ای در امتداد کهکشان راه شیری قرار دارند. در زمان عکسبرداری این دنباله‌دار در نزدیکترین فاصله با زمین یعنی حدود ۲۰۰ ثانیه نوری قرار گرفت. درست در بالای دنبالۀ دنباله‌دار خوشه‌های ستاره‌ای معروف M38 (سمت چپ) و M36 (سمت راست) قابل رویت هستند که تقریبا ۱۵۰۰ سال نوری فاصله با ما فاصله دارند. در بالا سمت چپ، ناحیۀ نشری IC 405 که سحابی شعله‌ور نیز نام دارد تنها ۱۵۰۰ سال نوری با زمین فاصله دارد. در سمت راست آن نیز سحابی IC 410 با فاصله ۱۲ هزار سال نوری قرار دارد. دنباله‌دار ۲۱پی که فرزند منظومه شمسی ما است یک دنباله‌دار دوره‌ای است که هر ۶٫۵ سال یکبار به دور خورشید می چرخد و همچنین والد بارش شهابی اژدهایی در اکتبر می باشد.