رنگین کمانی از بارش شهابی

بیگ بنگ: شهاب‌ها می توانند رنگی باشند. در حالیکه چشم انسان معمولا نمی تواند رنگ‌های زیادی را تشخیص دهد، اما دوربین‌های دیجیتال می توانند، این نورها را ثبت کنند. در این نما یک رد شهابی دیده می شود که در بارش شهابی جوزایی هفتۀ گذشته گرفته شده است.

GeminidColors Rowe این شهاب نه تنها درخشان، بلکه رنگی است. این سنگ ریزه که از سیارک ِ ۳۲۰۰ فایتون آمده با سوختنش در جو زمین، ردی ۶۰ برابر قطر ِ زاویه‌ای ماه پدید آورده است. رنگ شهاب‌ها معمولا ناشی از عناصر یونیزه شده‌ای است که بصورت ذرات تجزیه شدۀ از آنها جا می شود. رنگ سبز-آبی معمولا از منیزیم، رنگ بنفش از کلسیم و رنگ سبز از نیکل ناشی می شوند. رنگ قرمز نیز معمولا از نیتروژن و اکسیژن پرانرژی در جو زمین ناشی شده است. این بارش شهابی درخشان در یک چشم بر هم زدن – کمتر از یک ثانیه – رخ داده اما یک دنبالۀ یونیزه را ایجاد کرده که برای چند دقیقه باقی مانده و شروع  ِ پخش شدن آن در اینجا دیده می شود.