بیگ بنگ: ماه چه رنگی است؟ رنگ ماه بستگی به شب دارد. در خارج از جو زمین، ماه تاریک که با انعکاس نور خورشید می‌درخشد به رنگ خاکستری مایل به قهوه‌ای بسیار زیبایی ظاهر می‌شود. اگرچه ماه از داخل جو زمین می‌تواند کاملا متفاوت به نظر برسد.

MoonColors Paceاین تصویر برجسته مجموعه‌ای از رنگ‌های واضح ماه کامل را نشان می‌دهد که یک ستاره‌شناس در طول 10 سال از مکان‌های مختلف در سراسر ایتالیا ثبت کرده است. یک ماه قرمز یا زرد رنگ معمولاً یک قمر را در نزدیکی افق نشان می‌دهد؛ در آنجا مقداری از نور آبی با مسیری طولانی در جو زمین پراکنده شده که گاهی مملو از غبار ریز می‌شود.

یک ماه آبی رنگ پدیدۀ نادرتری است و می‌تواند قمری را نشان دهد که در میان جو حامل ذرات گرد و غبار پراکنده شده است. آنچه ماه بنفش را ایجاد کرده مشخص نیست – ممکن است ترکیبی از چندین اثر باشد. آخرین عکس ماه گرفتگی کامل در جولای 2018 را به تصویر می‌کشد – جایی که ماه در سایۀ زمین قرمز کمرنگ به نظر می‌رسد – به دلیل شکسته شدن نور در میان هوا در اطراف زمین. در اواخر این نوامبر دوباره ماه کامل می‌شود و در برخی فرهنگ‌ها به عنوان کوژماه شناخته می‌شود.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: apod

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.