بیگ بنگ: اگر می‌توانستید بر روی سیاره ناهید بایستید، چه چیزی می‌دیدید؟ این چشم‌انداز توسط فضاپیمای ونرا 14 متعلق به شوروی، ثبت شده است. این کاوشگر در مارس 1982 با چتر نجات از میان جو ضخیم سیارۀ ناهید عبور کرد و بر سطح آن فرود آمد.

Venus Veneraچشم‌انداز متروکی که این کاوشگر مشاهده کرد شامل صخره‌های مسطح، دشت‌های خالی پهناور و آسمانی روشن بر فراز منطقۀ “فیبی رجیو” در نزدیکی خط استوای ناهید بود. در پایین سمت چپ تصویر، نفوذسنج فضاپیما وجود دارد که دانشمندان از آن برای اندازه‌گیری‌های علمی بکار بردند، در حالی که قطعه‌ی روشن در سمت راست بخشی از یک درپوش لنز است.

EvQsIfWYAMJUna فضاپیمای ونرا که دمایی نزدیک به 450 درجه سانتیگراد و فشاری 75 برابر فشار زمین را تحمل کرد، فقط توانست حدود دو ساعت دوام بیاورد. اگرچه داده‌های بدست آمده از ونرا 14 حدود 40 سال پیش در سراسر منظومه شمسی داخلی پرتو افکند، پردازش و ادغام دیجیتالی این تصاویر جذاب امروزه همچنان ادامه دارد. تحلیل‌های اخیرِ اندازه‌گیری فروسرخ که توسط فضاپیمای ونوس اکسپرس سازمان فضایی اروپا بدست آمده، نشان می‌دهد که آتشفشان‌های فعال ممکن است هنوز بر روی سیاره ناهید وجود داشته باشند.