بیگ بنگ: آن نقطه غیرعادی بر روی ماه چیست؟ ایستگاه فضایی بین‌المللی. با استفاده از زمان‌بندی دقیق، یک عکاس نجومی این آزمایشگاه فضایی که در مدار زمین قرار دارد را در مقابل ماه نیمه روشن عکسبرداری کرد.

IssMoon McCarthy

تصاویری از عبور ایستگاه فضایی از مقابل ماه وجود دارند تا حدی نادر هستند، زیرا مستلزم برنامه‌ریزی، زمان‌بندی و حوصله می‌باشند. این عکس زیبا، بخشی از تصاویر 1/2000 ثانیه‌ای از ویدئویی است که در هنگام عبور ایستگاه فضایی از مقابل ماه ثبت شده است. در این شبح از ایستگاه فضایی، “صفحات خورشیدی” و سازه‌های فلزی مشخص است. دهانه برخوردی “تیکو” در سمت چپ بالا مشخص است، همچنین سطح نسبتاً ناهموار به رنگ روشن مشخص است که به آن “ارتفاعات” نیز می‌گویند. مناطق نسبتاً صاف و تیره رنگ معروف به “ماریا” نیز در این عکس دیده می‌شود.

در واقع تضاد نور میان ارتفاعات درخشان‌تر و دریاوارهای تاریک باعث ایجاد الگوهایی می‌شوند که از نظر فرهنگ‌های مختلف به‌شکل‌هایی نظیر انسانی در ماه، خرگوش، بوفالو و اشکال دیگری دیده شده‌اند. ابزار آنلاین می‌توانند به شما بگویند که ایستگاه فضایی بین‌المللی چه زمانی از منطقۀ شما قابل مشاهده است. این عکس ماه گذشته از پیسون، آریزونا ثبت شده است.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: apod

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.