بیگ بنگ: در این چشم‌انداز از جنگل آرام و آسمان زیبا، برف سطح زمین را پوشانده است. این عکس موزاییکی که یک پانورامای 360 درجه‌ای را تشکیل داده، در اواخر ژانویه در یک جادۀ روستایی ساکت در نزدیکی سیمونی، شمال شرقی لهستان، بر روی کره زمین ثبت شده است.

Siemiony lasدر این شب ِ سرد زمستانی به نظر می‌رسد درختان، به ستاره‌ها و سحابی‌های کهکشان راه شیری رسیده‌اند. در نزدیکی سمت الرأس، ستارۀ درخشان کاپلا را می‌بینیم که بر فراز نوک درختان قرار دارد، کاپلا که جزی از یک سامانه دو ستاره‌ای است، حدود 43 سال نوری از زمین فاصله دارد. در این شب زمستانی ستارۀ آلفای صورت فلکی ارابه ران و بخشی از “شش ضلعی زمستانی”، نیز دیده می‌شوند. کهکشان راه شیری در بالا و سمت راست کاپلا را دنبال کنید تا ستارگان آشنای صورت فلکی شکارچی را در این شب زمستان شمالی مشاهده کنید.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: apod

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 دیدگاه

  1. پس چرا ما اینجا در تاریک ترین ده ها هم که رفیتم اسمان رو کاووش کنیم فقط ستاره های زرد و سفید میبینیم ! آیا اصلا با چشم غیر مسلح میتوان اینچنین تصویری را ببینیم که انواع ستاره ها بارنگ های واقعی که در تصویر بالا هستند رو ببینیم یا فقط ترفند روتوش شدست ؟

    1. این عکس روتوش نیست. این عکس واقعی است و با دوربین دیجیتال گرفته شده، چشم انسان قادر نیست این تعداد ستاره رو نگاه کنه، دوربین با نوردهی 20 تا 30 ثانیه‌ای میتونه نور ستاره‌ها رو جمع‌آوری کنه و یه آسمان پر ستاره رو تحویل عکاس نجومی میده. هنری که به موقعیت سنجی، مکان تاریک و ابزار عکاسی: دوربین دیجیتال و لنز مخصوص نیاز داره.