شناسایی بزرگترین پیش ابرخوشه کهکشانی

0
52

بیگ بنگ: کهکشان‌ها در اوایل جهان چگونه تشکیل شدند؟ برای پاسخ به این سوال، اخترشناسان بخشی از آسمان شب تاریک را با تلسکوپ بسیار بزرگ در شیلی نقشه‌برداری کردند تا کهکشان‌هایی که وقتی جهان ما خیلی جوان بود را کشف و شمارش کنند.

HyperionGalaxies ESOتحلیل توزیع برخی از کهکشان‌های دوردست (سرخ‌گرایی نزدیک به ۲٫۵) یک تودۀ بزرگ از کهکشان‌ها را کشف کرد که ۳۰۰ میلیون سال نوری وسعت داشت و حدود ۵۰۰۰ برابر جرم کهکشان راه شیری ما بود. این توده که هایپریون نامیده شد در حال حاضر بزرگترین و پرجرم‌ترین پیش ابرخوشه‌ای است که تاکنون در جهان اولیه کشف شده است. یک پیش ابرخوشه گروهی از کهکشان‌های جوان است که از لحاظ گرانشی در حال فروپاشی است تا یک ابرخوشه بسازد که به خودی خود یک گروه شامل صدها هزار کهکشان است و این گروه نیز خود شامل میلیاردها ستاره است. در این عکس برجسته، کهکشان‌های پرجرم به رنگ سفید دیده می شوند، در حالیکه مناطق با کهکشان‌های کوچکتر به رنگ آبی مشاهده می شوند. شناسایی و درک چنین گروه‌های بزرگی از کهکشان‌های اولیه درک انسان از ترکیب‌بندی و تکامل کیهان را بالا می برد.