شکوه کهکشان آندرومدا

بیگ بنگ: نزدیکترین کهکشان ِ بزرگ به کهکشان راه شیری چیست؟ در واقع، تصور می شود که کهکشان ما خیلی شبیه آندرومدا است. این دو کهکشان با یکدیگر گروه محلی کهکشان‌ها را تشکیل می دهند. نور ساطع شده از آندرومدا ناشی از صدها میلیارد ستاره تشکیل دهندۀ آن است.

m gendlerچند ستارۀ متمایز که پیرامون عکس آندرومدا را تشکیل می دهند در واقع ستارگانی در کهکشان ما هستند که در پیش زمینۀ تصویر قرار دارند. آندرومدا معمولا M31 نیز نامیده می شود زیرا ۳۱ امین شی در فهرست اجرام آسمانی مسیه است. این کهکشان به حدی دور است که تقریبا دو میلیون سال طول می کشد تا نور ستارگانش به ما برسد، در واقع ما نور دو میلیون سال ِ گذشتۀ آن را می بینیم. این کهکشان با چشم غیرمسلح نیز قابل رویت است اما این عکس برجسته یک موزاییک دیجیتالی از ۲۰ فریم است که با یک تلسکوپ کوچک گرفته شده است. چیزهای زیادی دربارۀ آندرومدا هنوز ناشناخته مانده از جمله مدت زمان دقیقی که طول می کشد تا با کهکشان‌مان برخورد و ادغام شود.

1. محمد گفت:

این دو میلیون به سال نوریه یا سال ماست؟

2. مصطفی گفت:

فاصله ما از اندرومدا فکر میکنم ۲٫۵ میلیون سال نوری است