بیگ بنگ: آیا اخیرأ صورت فلکی شکارچی را دیده‌اید؟ چند ماه آینده بهترین زمان برای دیدن این صورت فلکی است، چون در طول شب به طور پیوسته بالا خواهد آمد. هرچند، ستارگان شکارچی و سحابی‌ها با چشم غیرمسلح به اندازۀ این عکس حیرت‌آور رنگی به نظر نمی رسند.

OrionTree Fairbairnدر این عکس برجسته که ماه گذشته عکسبرداری شده، ستارگان درخشان بر فراز یک تک درخت در منطقۀ مرکزی-غربی برزیل نشان داده شده است. در اینجا، غول سرخ خنک آلفای شکارچی(Betelgeuse) به رنگ نارنجی پررنگ و درخشان‌ترین ستاره در سمت چپ دیده می شود. ستارگان آبی داغ صورت فلکی شکارچی بیشمار هستند و ستارۀ غول‌پیکر بتا شکارچی(Rigel) در بالا سمت راست تصویر یک تعادل را با آلفای شکارچی برقرار می کند. همچنین گاما شکارچی(Bellatrix) در بالا سمت چپ و کاپا شکارچی(Saiph) در پایین سمت راست دیده می شوند.

در کمربند شکارچی (در پایین تا بالا) زتا شکارچی(Alnitak)، اپسیلون شکارچی(Alnilam) و دلتا شکارچی(Mintaka) همگی با فاصلۀ 1500 سال نوری از ما به صف شده‌اند و از ابرهای میان ستاره‌ای شکارچی متولد شده‌اند. اگر یک «ستاره» به سمت شمشیر شکارچی در بالا سمت راست به رنگ قرمز و تار دیده شود، حتما باید پرورشگاه ستاره‌ای باشد که «سحابی بزرگ شکارچی» نام دارد.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: apod

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.