بیگ بنگ: در روز پنجشنبه، ممکن است یک کاوشگر رباتیک جدید و شگفت‌آور بر روی مریخ داشته باشیم یا شاید فقط مقداری آشغال به سیارۀ سرخ اضافه کنیم. تمام این مسئله به درست پیش رفتنِ عملیات چند دقیقه پس از رسیدن مأموریت 2020 مریخ در سیارۀ جدیدش و موفقیت در اعزام کاوشگر استقامت روی سطح مریخ بستگی دارد.

استدلال می‌شود که این فرود پیچیده‌ترین فرود بر روی سیارۀ سرخ خواهد بود و رویدادهای دقیق پی در پی مستلزم یک سپر حرارتی، یک چتر نجات، چند مانور موشکی و عملیات اتوماتیک یک دستگاه غیرمعمول به نام جرثقیل آسمانی هستند. هفت دقیقه وحشت فرایند فرود کاوشگر کنجکاوی بر روی مریخ در سال 2012 است که در این ویدئوی برجسته به تصویر کشیده شده و مشابه فرود مریخ‌نورد استقامت است. اگر این عملیات موفقیت‌آمیز باشد، کاوشگر استقامت که به اندازۀ یک ماشین است بر روی سطح مریخ قرار خواهد گرفت و به زودی شروع به کاوش دهانه برخوردی جزرو خواهد کرد تا قابلیت سکونت این دنیای به ظاهر خشک و بی‌ثمر را بررسی کند – و گذشته، حال و آیندۀ آن را بسنجد. اگرچه چندین رسانه این رویداد را پوشش خواهند داد، اما یک راه برای تماشای فرود بصورت زندۀ در کانال ناسا در وب سایتش است.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: apod

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه

  1. سلام من سالهای زیادی از بیگ بنگ دیدار میکنم و همیشه منتظر یه مقاله جدیدم نشد روزی که به بیگ بنگ سر نزنم دستتون درد نکنه زحمت میکشین مقالات علمی عالین این ویدئو عالی بود