بیگ بنگ: مرکز کهکشان ما چگونه به نظر می‌رسد؟ مرکز کهکشان راه شیری در نور مرئی با ابرهای گاز و غبار تیره پنهان شده است. اما در این چشم‌انداز فروسرخ که تلسکوپ فضایی اسپیتزر ثبت کرده، محققان به درون غبار نفوذ کرده و ستاره‌های پرجمعیت منطقه‌ی مرکزی کهکشان را نمایان کرده‌اند.

GalacticCore SpitzerSchmidtدر این عکس ترکیبی با رنگ کاذب، جزئیات دقیقی را می‌بینیم که از تعداد زیادی عکس‌های فوری کوچک تشکیل شده است. ستاره‌های سردتر و قدیمی‌تر در هاله‌های آبی رنگ قرار دارند، در حالی که ابرهای غباری درخشان قرمز و قهوه‌ای نشان دهندۀ ستاره‌های داغ جوان در پرورشگاه‌های ستاره‌ای هستند. اخیراً کشف شده که مرکز کهکشان راه شیری می‌تواند ستاره‌های تازه متولد شده را تشکیل دهد. مرکز کهکشانی حدود 26700 سال نوری از زمین فاصله دارد و به سمت صورت فلکی کمان واقع شده است. گستردگی این تصویر حدود 900 سال نوری است.