مشاهده زمین از فضا

0
14

بیگ بنگ: در روز ۲۳ آگوست سال ۲۰۱۸، شناسایی و توزیع هواپخش‌ها(aerosols) در جو زمین چهرۀ دراماتیکی از سیاره ما را نشان داد. مدل پردازش سیستم مشاهدۀ زمین گودارد(GEOS FP) ترکیبی از ماهوارۀ ناظر زمین و داده‌های زمینی استفاده می کند تا حضور انواع مختلف هواپخش‌ها، ذرات جامد کوچک و قطرات مایع که در کل سیاره زمین در حال گردش هستند را محاسبه و نمایش دهد.

atmosphere geo eqاین مدل در این عکس متعلق به روز ۲۳ آگوست است و ذرات کربن سیاره ناشی از فرآیندهای احتراق میباشد که به رنگ قرمز نشان داده شده، از جمله پراکندگی دود ناشی از آتش‌سوزی در ایالات متحده، کانادا و آفریقا. هواپخش‌های نمک دریایی به رنگ آبی دیده می شوند که در بالای گردبادهای خطرناک در نزدیکی کره جنوبی و ژاپن و همچنین در طوفان در نزدیکی هاوایی در حال پیچ و تاب هستند. همچنین غباری که به رنگ بنفش نشان داده شده بر فراز صحراهای آفریقا و آسیا می وزد. مکان شهرها و شهرستان‌ها از غلظت‌های نور در داده‌های تصویری ماهواره‌ای زمین در شب شناسایی می گردد.