بیگ بنگ: چهارصد سال پیش در چنین روزی (15 می سال 1618) یوهانس کپلر قاعدۀ ریاضیاتی ساده‌ای را در مورد مدار سیارات منظومه شمسی کشف کرد که اکنون قانون سوم از حرکت سیاره‌ای کپلر نامیده می شود.

در آن زمان، او در این خانه مرتفع در هافگسه (یک خیابان باریک در نزدیکی قلعه و میدان اصلی شهر لینتس در اتریش) زندگی می کرد. شناسایی این محل زندگی (هافگسه 7) بعنوان محل کشف قانون سوم خود یک کشف جدید است. اریک میر از انجمن اخترشناسی لینتس بر اساس شرح مشاهدات کپلر از خسوف توانست اسرار تاریخی را برملا کند. یک ویژگی کلیدی در انقلاب علمی قرن هفدهم این بود که کپلر از کشفیات گالیله سیستم کوپرنیکیِ سیارات که بجای زمین به دور خورشید می چرخند، حمایت کرد. او نشان داد که سیارات در مداری به شکل بیضوی به دور خورشید می چرخند (قانون اول کپلر)، که سیارات وقتی به خورشید نزدیکتر می شوند سریع‌تر در مدارهایشان می چرخند (قانون دوم کپلر) و اینکه سیارات دورتر برای چرخیدن به دور خورشید مسافت بیشتری را طی می کنند (قانون سوم کپلر).

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: apod

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

4 دیدگاه

  1. در آلمانی، در بیشتر موارد، کلمات به همان ترتیبی که نوشته می‌شوند تلفظ می‌شوند و به لحاظ تلفظ، بی‌قاعدگی در زبان آلمانی بسیار کم است.
    هٌف (Hof) درآلمانی به معنی حیاط و یا میدانگاهی و گاسه (Gasse) به معنی کوچه و میان‌گذر است.
    هُف‌گاسِه (Hofgasse) یعنی کوچه‌ای که از میان یک حیاط یا میدانگاهی می‌گذرد.

  2. درود بر شرف کپلر و هرکسی که به جوامع بشریت خدمت کرده ازجمله ولتا و تسلا و ریچارد فایمن و غیره
    فقط علم که اثبات کرده تغییرات اساسی تاریخ بشر توسط نابغه ها شکل دادن