میدان دید عریض از خورشید گرفتگی

بیگ بنگ: تنها در تاریکی زودگذر یک خورشیدگرفتگی کامل، تاج خورشیدی به راحتی دیده می شود. تاج خورشیدی در حال انبساط (جو بیرونی خورشید) که با دیسک خورشیدی درخشان در بر گرفته شده یک میدان دید حیرت آور را ایجاد می کند.

AmEclipseWide Lefaudeuxاما جزئیات ظریف و دامنه‌های شدید روشنایی تاج خورشیدی با چشم قابل تشخیصند اما معمولأ عکاسی از آنها دشوار است. هرچند، این تصویر شامل بیش از ۱۲۰ عکس و پردازش دیجیتالی آنهاست که یک عکس با زاویۀ عریض و با جزئیات دقیق از تاج خورشیدی را ارائه می دهد. این عکس در حین خورشید گرفتگی آمریکایی در آگوست ۲۰۱۷ گرفته شده است. لایه‌های پیچیده و تابش سوزان ِگاز داغ و میدان‌های مغناطیسی متغیر به وضوح قابل رویت هستند. صدها ستاره در پشت ماه و خورشید دیده می شوند و مریخ به رنگ قرمز کمرنگ در سمت راست دیده می شود. خورشید گرفتگی کامل بعدی در ۲ جولای ۲۰۱۹ رخ خواهد داد و در حین غروب خورشید از شیلی و آرژانتین قابل رویت است.