بیگ بنگ: کونا در واقع سگی است که عاشق آب بازی در امواج ساحل سولانا در نزدیکی سن دیگو است. اما او برای مدت کوتاهی در اینجا متوقف شد، یعنی در اوایل غروب 7 اکتبر. او همراه با دو دوست دیگر در این عکس فوری به آسمان خیره شده و پرواز موشک فالکون 9 را تماشا می کند. نمای لب دریای آنها با گازهای خروجی از رانشگرهای اولین طبقۀ موشک همراه شده که در حال بازگشت به پایگاه نیروی هوایی وندربرگ (محل پرتابش در 250 مایلی شمال این منطقه) است.

FuscoFalconSolanaBeachwRachelKonaعکس پایین از ابر درخشان گاز و غبار، جدیدترین عکس تلسکوپ فضایی هابل از یک سحابی سیاره‌نما نیست، حتی نظاره‌گران تصادفیِ ساحل غربی آمریکا را نیز در 7 اکتبر به سوی خود خیره کرد. این عکس که تقریبأ از فاصله سه مایلی شمال پایگاه نیروی هوایی وندربرگ گرفته شده انشعابات و گازهای خروجی از طبقه‌های اول و دوم موشک فالکون 9 اسپیس ایکس است که در آسمان اوایل غروب‌دم ِ جنوب کالیفرنیا ظاهر شده است. در گرگ و میشِ در حال محو، دود قرمز رنگ که در پیش زمینه در سمت راست در حال حرکت است ناشی از صعود اولیۀ موشک است.

DSC LrOut Haidetدودهای رشته‌ای آبی و نارنجی متعلق به جداسازی طبقات اول و دوم است و سوخت افزایش سرعت طبقه اول هنوز در ارتفاعات بسیار بالایی در نور خورشید دیده می شود. اما نقطۀ درخشان در پایین مرکز خودِ طبقه دوم است که تقریبأ مستقیمأ از دوربین دور می شود و تا سرعت مداری تسریع پیدا می کند. همانطور که رانشگرهای تکانشی طبقه اول فالکون 9 را به سمت سایت فرود هدایت می کنند، شکل V برعکس را در بالا تشیکل می دهند.

DSC Edit FalconKraus
موشک فالکون 9 ماهواره SAOCOM 1A متعلق به آرژانتین را از پایگاه نیروی هوایی وندربرگ به فضا پرتاب کرد. بوستر نیز با موفقیت فرود آمد

ترجمه: سحر  الله‌وردی/ سایت علمی بیگ بنگ

منابع: apod , apod

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.