بیگ بنگ: بهترین مکان برای جمع‌آوری یک نمونه سطحی از سیارک بنو کجاست؟ ناسا در سال ۲۰۱۶ کاوشگر اُسیریس-رِکس را جهت بررسی سیارک بنو ۱۰۱۹۵۵ به فضا پرتاب کرد. این فضاپیما در 3 دسامبر 2018 به نزدیکی این سیارک رسید و دائما آن را بررسی نمود.

پس از نقشه‌برداری سطح ِ تاریک این سیارک، کاوشگر اُسیریس-رِکس در آگوست سال ۲۰۲۰ سطح بنو را لمس خواهد کرد تا نمونه‌ای سطحی جمع‌آوری کند. این ویدئوی تایم‌لپس چهار مکان داوطلب را نشان می‌دهد که ناسا یکی از آنها را در اوایل ماه انتخاب کرد. بنو یک سیارک توده‌ای، سست، سنگی است که کمتر از ۵۰۰ متر وسعت دارد.

maxresdefault ناسا منطقۀ Nightingale در نیمکرۀ شمالی بنو را بعنوان نقطۀ تماس اولیه انتخاب کرد، زیرا دارای سطحی نسبتا صاف و فاقد تخته سنگ است و شن ریزدانۀ فراوانی دارد. منطقۀ Osprey نیز نقطۀ پشتیبانی است. ناسا قرار است نمونه‌ خاک بنو را در سال ۲۰۲۳ جهت ِ تحلیل‌های دقیق به زمین بازگرداند.

محققان معتقدند این سنگ فضایی، بقایای ۴٫۵ میلیارد ساله‌ای از ابتدای پیدایش منظومه شمسی و مبدأ پیدایش حیات را در خود دارد. به همین دلیل هدف اصلی این ماموریت، کسب اطلاعات دقیق تر از تاریخچه شکل گیری منظومه شمسی، بررسی وجود مواد ارگانیک احتمالی، و بدست آوردن مواد سازنده بلوک‌های اولیه حیات( DNA ، RNA) و کشف منشاء حیات بر روی زمین خواهد بود. وقتی در سال ۲۰۲۳ نمونه‌ها به زمین رسید، محققان ناسا آنالیزهایی بر روی این نمونه انجام می دهند، بررسی ها به دانشمندان در کشف نشانه‌هایی از اسیدهای آمینه به عنوان واحدهای سازنده حیات کمک خواهند کرد. بدین ترتیب حداقل بخشی از معماهای پیدایش حیات بر روی زمین حل خواهد شد.