بیگ بنگ: امسال زمستان در آسمان چه خبر است؟ این گرافیک برجسته چند نقطۀ مهم در نیمکره شمالی زمین را نشان می دهد. رویدادهای اولیۀ آسمان زمستان به شکل ساعت در انتهای شکل مشاهده می‌شوند و به سمت چپ در حرکتند، درحالیکه رویدادهای دیرترِ زمستان به سمت راست متمایل شده‌اند.

اجرامی که نسبتأ به زمین نزدیکند شبیه کارتون هستند و تلسکوپ در انتهای مرکز قرار دارد – اگرچه تقریبأ هر چیزی که در این تصویر نشان داده شده بدون تلسکوپ نیز قابل رویت است. نقاط برجستۀ این آسمان شب زمستان عبارتند از بارش شهابی جوزایی که این هفته به اوج خود می‌رسد، صورت فلکی شکارچی در آسمان غروب قابل رویت است و بسیاری از سیارات قبل از طلوع خورشید در فوریه نمایان می‌شوند. در هر فصلی می‌توان ایستگاه فضایی بین‌المللی(ISS) را در آسمان دید، البته اگر بدانید چه زمانی و کجا به آسمان نگاه کنید.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: apod

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 دیدگاه

  1. عالی مرسی..من عاااشق سایت بیگ بنگ هستم..عالیهههههههههههههههه…هر وقت اخر شب بیکار می شم یه سری می زنم و تمام مقاله هاشو با دقت می خونم مو به تنم سیخ میشه بعدشم تا خوابیدن کامل در موردشون فک می کنم و ایده و نظر شخصی خودمم قاطیش می کنم و روز بعد برا بچه های مدرسه خلاصه مقالرو تعریف می کنم..و نظرشو می فهمم و خلاصه بحث و مناظره شروع میشه خخخخ…من عاشقتونم..تا اخر پر قدرت پیش برید فعلنی