پنجره‌ای رو به شفق قطبی

بیگ بنگ: در شب ۱۸ آگوست ۲۰۱۸ در پرواز ِ سن فرانسیسکو به زوریخ، یکی از پنجره‌های هواپیما این چشم‌انداز خارق‌العاده را به نمایش گذاشت. پرده‌های نور یک درخشش رنگارنگ را بر فراز آسمان خلیج هادسون ایجاد کردند.

CurtainsofLightRohnerاین عکس با ترکییب دیجیتالی شش نوردهی و عکسبرداری توسط یک دوربین دستی گرفته شده است. این نمای زیبا از شفق قطبی ِ درخشان که به نورهای شمالی معروف است، در زمانی نزدیک به طلوع خورشید در ارتفاع بالا ثبت شده که افق شمال شرقی را روشن کرده‌اند. همچنین رد یک شهاب برساوشی نیز در زیر ستارگان دب اکبر شمالی به چشم می خورد. وقتی این عکس گرفته می شد چند روزی از اوج بارش شهابی می گذشت، اما دنبالۀ آن هنوز در آسمان به سمت صورت برساوش قابل مشاهده بود. شفق قطبی زیبا و بارش شهابی هر دو در جو بالایی زمین در ارتفاع تقریبی ۱۰۰ کیلومتر رخ داده‌اند که خیلی بالاتر از خطوط هوایی تجاری است. این شفق قطبی توسط ذرات باردار از مگنتوسفر ایجاد شده، در حالیکه بارش شهابی از سوختن ذرات سنگ و غبار دنباله‌دارها در جو زمین به جا می‌ماند.