پوست روباه، اسب تک‌شاخ و درخت کریسمس

0
275

بیگ بنگ: ابرهای ِ گاز هیدروژن درخشان در این چشم‌اندازه رنگی از صورت‌فلکی تک‌شاخ به وفور دیده می شوند. این منطقۀ تشکیل ستاره که NGC 2264 نام دارد، در گاز و غبار کیهانی پیچیده و حدود ۲۷۰۰ سال نوری از زمین فاصله دارد.

FoxFur percentدر این ناحیه سحابی‌های نشری قرمز رنگ در اثر نور پرانرژی ستارگان ِ تازه متولد شده، برافروخته‌اند و با ابرهای غبارآلود تیرۀ میان ستاره‌ای، مخلوط شده‌اند. در جایی‌ که ابرهای غبارآلود مبهم نزدیک ِ ستارگان جوان و داغ قرار داشته باشند، نور ستارگان را منعکس کرده و سحابی‌های بازتابی آبی رنگ را تشکیل می دهند. وسعت این عکس ِ تلسکوپی حدود ۳/۴ درجه یا نزدیک ِ ۱٫۵ برابر وسعت ماه کامل میباشد. کاراکترهای کیهانی آن عبارتند از سحابی پوست روباه که خزهای پیچ خوردۀ آن تقریبأ در بالا قرار دارد، ستارۀ متغیر درخشان تک‌شاخ S که در مه آبی رنگ در نزدیکی مرکز غوطه‌ور شده و سحابی مخروطی که در سمت راست  ِ این عکس دیده می شود. البته، ستارگان NGC 2264 خوشۀ ستاره‌ای درخت کریسمس نیز نامیده می شوند.