بیگ بنگ: میدان مغناطیسی مشتری چقدر به میدان مغناطیسی زمین شباهت دارد؟ فضاپیمای رباتیک جونوی ناسا کشف کرد که میدان مغناطیسی مشتری به طرز حیرت‌آوری پیچیده است به گونه‌ای که این غول گازی هیچ قطب مغناطیسی شبیه زمین ما ندارد.

در این ویدئوی خیره‌کننده، تصاویر فوری میدان مغناطیسی مشتری با استفاده از داده‌های فضاپیمای جونو نمایش داده شده است. رنگ‌های قرمز و آبی به ترتیب مناطق بالای ابرِ میدان‌های مغناطیسی مثبت(جنوب) و منفی(شمال) را نشان می‌دهند. در اطراف این سیاره خطوط میدان مغناطیسی مجسم شده است. اولین توالی این ویدئوی انیمیشن با نمایش یک میدان دوقطبی نسبتأ معمولی آغاز می‌شود، اما بعد یک منطقۀ مغناطیسی به اسم نقطۀ بزرگ آبی، وارد تصویر می‌شود که با قطب‌های چرخش مشتری مستقیمأ همتراز است. سپس، در توالی دوم، ویدئو ما را به یکی از قطب‌های چرخش مشتری می‌برد که در آنجا، لکه‌های داغِ (کانون‌های) مغناطیسی سرخ گسترش پیدا کرده‌اند و بخشی از آنها حتی حلقوی شکل هستند. درک بهتر میدان مغناطیسی مشتری می‌تواند نشانه‌هایی به ما ارائه دهد تا مغناطیس سیاره‌ای رازآلود زمین را بهتر درک کنیم.