آلن استرن: ما در حال بازگشت به پلوتو هستیم!

1
327

بیگ بنگ: ممکن است به نظر برسد که کاوشگر افق های نو از ماموریت باورنکردنی‌اش به پلوتو در حالت توقف قرار گرفته است. اما دانشمندان ناسا بسیار مشتاقند تا به سیاره‌ی کوتوله کمتر مشهور پلوتو دوباره سری بزنند. این کنجکاوی از این حقیقت سرچشمه می‌گیرد که پلوتو تمام انتظارات در مورد شواهد حاکی از یک دنیای از لحاظ سیاره شناسی فعال و دارای اقیانوس‌های مایع در زیر سطع خود را دچار تناقض کرده است.

به گزارش بیگ بنگ، آلن استرن محقق اصلی ماموریت افق های نو، یک ماموریت پیگیری به پلوتو را در نظر گرفته است. استرن می‌گوید:« پلوتو مردم را شگفت زده کرده است… مشاجره‌ها در گردهمایی‌های علمی همچنان بالا می‌گیرد.» فضاپیمای افق های نو داده‌ی بسیار زیاد و هیجان انگیزی برای جامعه‌ی علمی فراهم کرده است اما استرن و همکارانش در نظر دارند تا قدمی جلوتر بگذارند. آنها امیدوارند تا فضاپیمایی بفرستند که قادر باشد به دور پلوتو بچرخد و چگونگی تغییرات این سیاره‌ی کوتوله در طول زمان را بررسی کند.

وسیله‌ی بعدی برای سفر و ملاقات دوباره‌ی پلوتو کمی متفاوت با قبلی خواهد بود. این فضاپیما دقیقا مشابه با فضاپیمای کاسینی ناسا بوده و مقدار بیشتری داده جمع‌آوری خواهد کرد. اگرچه تمامی اینها به بودجه بستگی داد. استرن و همکارانش منتظر انتشار خلاصه‌ی دهه‌ای علوم سیاره‌ای می‌باشند که هر دهه منتشر شده و مهمترین اهداف دانشمندان در منظومه‌ی شمسی برای دنبال کردن را مشخص می‌کند. با نقشه‌هایی که در مراحل خیلی اولیه می‌باشند ممکن است به اکتشافات هیجان انگیزی در مورد پلوتو دست یابیم.

یک دیدگاه

1. ما که از این زمین پر از همه چی فقط چند متر خاک کثیفش با قیمت هر ماه جان دادن نصیب مون شد حالا اونا رو نمیدم بزار پلوتو رو هم کاووش کنن چون همه چی زمین رو دارن .