بیگ بنگ: نمونۀ اولیه راکت استارشیپ که سه موتور رپتور، دماغه و باله‌های پایین‌تر دارد توانست تا ارتفاع ۱۲.۵ کیلومتری پرواز کند، اما در هنگام فرود با برخورد به زمین منفجر شد. این اتفاق قطعا یک پیروزی بزرگ است و با بر طرف کردن ضعف‌ها ایلان ماسک و تیم اسپیس ایکس موفق خواهند شد.

‌‌‌snاستارشیپ فضاپیمایی است که با هدف ارسال انسان به ماه و مریخ توسعه پیدا کرده است. این فضاپیما می‌تواند ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر را حمل کند. ایلان ماسک در یک توییت اعلام کرد که تمام داده‌های ممکن بدست آمده و این نسخه‌ی آزمایشی، کمک بزرگی به اهداف اسپیس ایکس کرده است.

“ایلان ماسک” بلافاصله پس از این اتفاق، در توئیت جدیدی گفت که فشار مخزن سوخت بالایی موشک هنگام فرود، پایین بوده و همین موضوع موجب شده است که شتاب آن هنگام نشستن، بالا باشد. وی افزود: اسپیس‌ایکس، همه داده‌های مورد نیاز را از این آزمایش به دست آورده بود. ماسک، مرحله صعود موشک را موفقیت‌آمیز خواند.

سایت علمی بیگ بنگ/ منبع: spaceflightnow.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه

  1. هر شکست مقدمه ی یک پیروزی است ایلان ماسک تا حالا بار ها و بار ها استار شیپ رو آزمایش کرده اگه قرار بود اینقدر راحت به مریخ بریم که خب هر کی می تونست یه همچین چیزی بسازه ایلان ماسک باید تمرکزش رو بزاره رو ی استار شیپ تا موفق بشه