بیگ بنگ: ایلان ماسک مدیرعامل اسپیس ایکس فقط نمی‌خواهد مردم را به مریخ بفرستد- وی قصد دارد خودش هم به سیارۀ سرخ سفر کند. وی در یک مصاحبه با شبکه HBO اعلام کرد شانس حضورم در سفر به مریخ «70 درصد» است.

elon musk mars axios xبه گزارش بیگ بنگ، ماسک گفت: « قصد ندارد فقط برای دیدن به آنجا برود. دارم در مورد نقل مکان به آنجا حرف می‌زنم.» ماسک تمایلش به سفر به مریخ را به پیشرفتِ اسپیس ایکس نسبت می‌دهد و اشاره می‌کند که چندین پیشرفت او را واقعاً به هیجان آورده‌اند. او همچنین در طول مصاحبه در مورد شرایطی که انتظار دارد در صورت رفتن به مریخ با آن مواجه شود توضیح داد و اشاره کرد که زندگی در آنجا چیزی جز آسودگی و فراغت است!

ماسک گفت: «احتمال مرگ شما روی مریخ بسیار بیشتر از روی زمین است… کمی غفلت باعث می‌شود که به فضاهای دوردست و عمیق بروید. ممکن است با موفقیت فرود بیایید. وقتی با موفقیت روی خاک مریخ گام بگذارید، باید بدون وقفه کار کنید تا پایگاه را بسازید. بنابراین می‌دانید که زمان زیادی برای آسودگی و استراحت نخواهید داشت. و وقتی به آنجا بروید، حتی به غیر از همۀ اینها، آنجا محیط بسیار خشنی است، پس در نتیجه احتمال زیادی وجود دارد که در آنجا بمیرید. ما فکر می‌کنیم می‌توانیم برگردیم، اما مطمیئن نیستیم.»

مریخ تنها موضوعی نبود که ماسک در طول مصاحبه در مورد آن حرف می‌زد. وی همچنین در مورد شرکت علوم اعصاب خود، به نام نیورالینک(Neuralink)، صحبت کرد و خاطرنشان کرد که هدف بلندمدت آن این است که «به همزیستی با هوش مصنوعی دست یابد» که به ادعای وی،‌ «تهدیدی» برای بشریت است. البته هیچ مصاحبه‌ای با ماسک کامل نمی‌شود مگر اینکه از شرکت تسلا هم بگوید. ماسک گفت که این شرکت در حال نزدیک شدن ورشکستگی بود، زیرا در اوایل سال 2018 افزایش تولید مدل 3 پیش از افزایش تقاضای بازار بود: «اساساً این شرکت به طرز دیوانه‌واری پولش را از دست می‌داد و اگر این مشکلات را در یک دورۀ زمانی کوتاه حل نمی‌کردیم، مرده بودیم. و حل کردن آنها هم بسیار دشوار بود.»

ترجمه: زهرا جهانبانی/ سایت علمی بیگ بنگ

منبع: futurism.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

4 دیدگاه

  1. خیلی وقته که پیگیر اخبار آقای ماسک هستم ، خیلی زوده ولی من به عنوان یک مدیر تیم بازی سازی که استراتژی خودش رو برای احداث یک کمپانی تولید بازی پیدا کرده ، میخوام اعلام کنم که دقیقا ۱۰ سال دیگر (۶ سال پس از احداث شرکت) ، بخش قابل توجههی از سرمایه ام رو صرف اهداف آقای ماسک خوام کرد . البته در این نظرم که بیش از ۸۰٪ اون رو برای تکنولوژی های حمل و نقل پاک صرف کنم.
    به امید آینده بهتر🤞
    به سلامتی تسلا ✊