بیگ بنگ: کپسول کرو دراگون که حامل چهار فضانورد بود از ایستگاه فضایی بین‌المللی جدا شد و در آب‌های خلیج مکزیک، نزدیک ایالت فلوریدا آمریکا فرود آمد. طی این ماموریت فضانوردان ناسا به نام‌های “مایکل هاپکینز”، “ویکتور گلوور” و “شانون واکر” و سوئیچی ناگوچی فضانورد ژاپنی به زمین بازگشتند.

crew return collageفضانوردان پس از ۱۶۸ روز اقامت در ایستگاه فضایی بین‌المللی و ۲۶۸۸ چرخش به دور سیاره‌ی ما، به زمین بازگشتند. فرود کپسول دراگون با چتر نجات در خلیج مکزیک اولین عملیات شبانه فرود فضانوردان در دریا از زمان ماموریت «آپولو ۸» محسوب می‌شود. پیش از این آخرین بازگشت شبانه فضانوردان به کره زمین به روز ۲۷ دسامبر سال ۱۹۶۸ باز می‌گردد.

این فضانوردان شش و نیم ساعت بعد از جدا شدن از ایستگاه فضایی به محل فرود فضاپیمای خود در سواحل فلوریدا رسیدند. اسپیس ایکس هفته گذشته دومین ماموریت پرواز خدمه دار خود را برای ناسا با نام «کرو-۲» انجام داد تا چهار فضانورد دیگر را به ایستگاه فضایی برساند. مأموریت “کرو-1” یک نقطه عطف مهم برای ناسا است، چرا که این ماموریت نشان داد که طی این نیم قرن، پروازهای فضایی چقدر تکامل یافته‌اند و اثبات کرد که فضاپیماهای خصوصی در انجام برخی از کارهای پرمخاطره مانند سفرهای سرنشین‌دار می‌توانند موفق باشند.

spacex nasaایستگاه فضایی بین‌المللی که نوعی آزمایشگاه علمی و مهندسی برای تحقیقات فضایی است، در ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری در مدار زمین می‌گردد. جالب است بدانید در ایستگاه فضایی بیش از 3000 آزمایش توسط خدمۀ ۱۰۸ کشور مختلف، انجام شده‌ است. آزمایشاتی که به کاوش طولانی مدت انسان و ربات‌ها در سفرهای طولانی به اعماق فضا، کمک می‌کنند.