بیگ بنگ: ناسا اعلام کرد ایستگاه مداری کره ماه موسوم به “دروازه ماه” از قطعات رباتیک ساخت کانادا استفاده خواهد کرد که با بازوی رباتیک پیشرفته کانادایی به نام “Canadarm3” آغاز می‌شود.

gateway canadarmبه گزارش بیگ بنگ به نقل از ایسنا، ناسا اعلام کرد که ایستگاه فضایی آینده ناسا موسوم به “دروازه ماه” یا “دروازه قمری”(Lunar Gateway) در مدار ماه که به عنوان بخشی از برنامه بازگشت به ماه ناسا موسوم به “آرتمیس” به دور ماه خواهد چرخید​​، با قطعات و ابزار رباتیک ساخته “آژانس فضایی کانادا” مجهز می شود.

ناسا در این همکاری برای تحقق برنامه “آرتمیس” که اولین برنامۀ مهم ناسا برای بازگرداندن فضانوردان خود به کره ماه پس از بیش از نیم قرن است، قصد دارد از آژانس فضایی کانادا کمک بگیرد و این آژانس فضایی در اولین گام، اقدام به ساخت و توسعه نسل جدید از بازوهای رباتیک به نام “Canadarm3” خواهد کرد که بتواند به بسیاری از قسمت های بیرونی “دروازه ماه” دست یابد و برای فضانوردان راهی آسان برای انجام تعمیرات فراهم کند.

dcd f a bccعلاوه بر این، ناسا می‌گوید آژانس فضایی کانادا رابط‌های رباتیک را برای ماژول‌های “دروازه ماه” خواهد ساخت که به نصب دو ابزار علمی اول این ایستگاه کمک می‌کند. آژانس فضایی کانادا قصد دارد بازوی رباتیک “Candarm3” را از طریق یک پرواز فضایی تدارکاتی تجاری در سال 2026 به “دروازه ماه” تحویل دهد. این محموله به احتمال زیاد توسط شرکت فضایی “اسپیس ایکس” انجام خواهد شد، زیرا ناسا در ماه مارس اعلام کرد که حمل و نقل محموله‌ها و تجهیزات مهم خود را به این شرکت می‌سپارد. جزئیات بیشتر این ایستگاه فضایی را در ویدئوی زیر تماشا کنید:

“کتی لودرز” مدیر ناسا در امور اکتشاف و عملیات انسانی گفت: “دروازه ماه” حضور پرقدرت، پایدار و سرانجام دائمی انسان را در سطح ماه امکان‌پذیر می سازد، جایی که ما می‌توانیم بسیاری از مهارت‌ها، عملیات و فناوری‌های اصلی برای مأموریت‌های آینده انسان در مریخ را تمرین کنیم.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: NASA

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.