juno-jupiter-road-sign

مقامات آژانس فضایی ناسا گفتند، کیلومتر شمار فضاپیمای JUNO کاوشگر ناسا به 880 میلیون مایل (1.415 میلیارد کیلومتر)رسید. این بدان معناست که این فضاپیما به نیمه سفر طولانی خود به مشتری رسیده است.

ماموریت جونو که در اوت سال 2011 راه اندازی شده بود، بالغ بر 1.1 میلیارد دلار هزینه در بر داشته است ، تا این فضاپیما بعد از یک سفر 5 ساله به بزرگترین سیاره منظومه شمسی برسد و هر چه بیشتر به بررسی این سیاره بپردازد. فضاپیمای جونو تاکنون 9469 واحد نجومی (AU) را طی کرده است؛ هر واحد نجومی برابر با فاصله زمین تا خورشید است و در این حالت تاکنون مسافتی بالغ بر یک میلیارد و 415 میلیون کیلومتر پیموده شده است.

کاوشگر جونو با وزنی حدود 3،267 کیلوگرم، اولین فضاپیمای پنل خورشیدی است که تاکنون به نقاط بیرونی منظومه خورشیدی حرکت کرده است. این فضاپیما با سرعت متوسط 16330 مایل در ساعت (26،280 کیلومتر در ساعت) بدون توقف به سمت مشتری در حرکت است. در واقع ایستگاه بعدی این فضاپیما بعد از زمین، سیاره مشتری است.

پیش بینی می‌شود که فضاپیمای جونو تا ماه جولای 2016 میلادی به مشتری برسد.  وقتی این فضاپیما به مشتری برسد، روزانه 33 بار به دور قطبها چرخیده و با کمک هشت ابزار علمی، پوشش ابری غول پیکر گازی سیاره را مورد بررسی قرار خواهد داد.

Read More : http://www.space.com/22355-nasa-juno-spacecraft-halfway-jupiter.html

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 دیدگاه

  1. با سلام
    در ابتدای پاراگراف سوم نوشتین این فضا پیما اولین فضاپیمایی است که به ( خارج ) از منظومه شمسی رفته است در صورتیکه جنوا هنوز به نیمه راه مشتری رسیده ومشتری هم داخل در منظومه شمسی است.

    1. منظور سیارات بیرونی منظومه شمسی هست،4 سیاره گازی سیارات بیرونی و 4 سیاره سنگی سیارات درونی منظومه شمسی ما هستند،یه تقسیم بندی کلی هستش