بیگ بنگ: ستاره شناسان با کمک داده های تلسکوپ فضایی کپلر و بررسی دو سیاره کپلر 62e و کپلر62f به شواهدی از وجود آب در آنها دست یافتند.

نمودار سیارات منظومه خورشیدی کپلر  ۶۲ در مقایسه با منظومه شمسی

به گزارش بیگ بنگ، این منظومه خورشیدی و سیارات آن که در اوایل سال 2013 کشف شده بودند دوباره خبرساز شدند. نخستین داده ها و بررسی های جدید حاکی از آن است که سیاره «کپلر 62f» شبیه‌ترین سیاره به کره زمین و یکی از شانس های بزرگ برای پناه دادن به حیات میباشد. این سیاره در فاصله حدود 1200 سال نوری از ما واقع شده و تنها 1.4 برابر زمین است و در مدار یک ستاره که تا حدودی کم نورتر و کوچک تر از خورشید است در حال چرخش میباشد. تصور بر این است که این سیاره در منطقه قابل سکونت ( کمربند حیات ) از ستاره خود در حال گردش است.

سیاره کپلر62f, بزرگترین سیاره از 7 سیاره فراخورشیدی اعلام شده ای است که در اطراف ستاره کپلر 62 و کپلر 69 گردش میکند. یکی دیگر از کشفیات قابل توجه در همان زمان کپلر 62e بود که تقریبا هم اندازه زمین بود با 1.6 برابر شعاع زمین که در کمربند حیات ستاره خود نیز قرار دارد. مطالعه مدل سازی کپلر 62e و کپلر 62f پیشنهاد می دهد که سیاره به احتمال زیاد سرشار از آب است که می تواند به حیات متفاوتی نسبت به حیات ما منجر شود.

Kepler-62fتصویری هنری از سیاره کپلر 62f که در منطقه قابل سکونت یک ستاره کوچک و سردتر از خورشید ما ، در فاصبله حدود 1200 سال نوری از زمین در صورت فلکی شلیاق واقع شده است.
طبق آخرین اخبار منتشر شده، دانشمندان و محققان ناسا از احتمال وجود آب در این کره همتای زمین خبر دادند. با تأیید این رویداد شگرف گام مهم دیگری در جریان تحقیقات اجرام کیهانی برای کشف امکان زندگی در سیارات مشابه زمین برداشته می‌شود. دو سیاره کپلر 62e و کپلر62f که تشبهات فراوانی با زمین دارند. طبق داده های دریافتی این دو سیاره فراخورشیدی نسبت به سایر سیاره‌های منظومه خود دور‌تر از ستاره مبدأشان هستند و سطح صخره‌ای و وجود یخ و آب از جمله اصلی‌ترین شواهد حیات در این سیارات میباشد.

Read More : space