بیگ بنگ: در روز ۱۶ آگوست(۲۶ مرداد) از فاصله‌ی ۲۹۵۰ کیلومتری زمین گذر کرد. جالب است بدانید، دانشمندان ناسا 6 ساعت پس از گذر سیارک از نزدیکترین فاصله از کنار مین متوجه‌اش شدند. 

Asteroid QGبه گزارش بیگ بنگ، این سیارک علاوه بر این‌که رکورد نزدیک‌ترین فاصله‌ی اجرام آسمانی با زمین را به خود اختصاص داد، یکی از سریع‌ترین آن‌ها نیز بود و با سرعت ۴۴۴۰۰ کیلومتر بر ساعت از نزدیکی زمین گذشت. این سیارک همچنین یک برخورد سطحی را با جو زمین تجربه کرد و به اندازه‌ای نزدیک شد که مدار سیارک تحت تاثیر گرانش زمین قرار گرفت و تغییر کرد و از زمین دور شد. محققان ناسا شش ساعت پس از نزدیک شدن این سیارک به نزدیکترین فاصله با زمین، توانستند توسط رصدخانه نوری پالومار کلتک، واقع در سن دیگو از آن عکس بگیرند.

گفته می‌شود حتی اگر این سیارک به زمین برخورد کرده بود، هیچ خسارتی در پی نمی‌داشت، چرا که با تنها حدود سه تا شش متر طول، قطعا در جو می‌سوخت و به سطح زمین نمی رسید. با این وجود، این موضوع کمی نگران‌کننده است، چون نشان می‌دهد موجودات روی زمین آنچنان در بستر امنی قرار ندارند.

Asteroid QG x
این نمایی از این سیارک کوچک است که توسط رصدخانه نوری پالومار کلتک ثبت شده است.

زیرا هر آن احتمال برخورد یک سیارک بزرگ با زمین وجود دارد و شاید یک انقراض بزرگ و گسترده رخ دهد. و نکته مهمتر این است که چقدر مهم است تلسکوپ‌ها به طور مداوم به تماشای آسمان بپردازند تا این گونه اجرام تهدید آمیز را شناسایی نمایند.

سایت علمی بیگ بنگ / اطلاعات بیشتر: NASA

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.