سیارک عبوری از کنار زمین تنها نیست!

0
102

qe2

اولین عکس های راداری از سیارک ۱۹۹۸ QE2 گرفته شد، این عکسها زمانی گرفته شده که سیارک در فاصله ی ۶ میلیون کیلومتری زمین بود. نکته جالب این میباشد که این سیارک تنها نیست و یک قمر هم دارد. البته به گفته دانشمندان پدیده سیسم دو تایی امری عادی میباشد و از تعداد سنگ های فضایی که بزرگیشان به ۲۰۰ متر می رسد ۱۶ درصد از آنها سیسم دو تایی یا سه تایی دارند. طبق محاسبه دانشمندان ناسا این سیارک طولی حدود ۲٫۷ کیلومتر دارد که این اندازه برابر با ۹ کشتی مسافربری بزرگ میباشد. این سیارک امروز در ساعت ۲۰:۵۹ دقیقه به وقت جهانی ( UT ) از نزدیکی زمین عبور خواهد کرد.

این بهترین فرصت برای دانشمندان است تا با رادار رصد خانه گلدستون در بیایان کالیفرنیا بتوانند از نزدیک این سیارک عبوری را مورد بررسی قرار دهند تا جزئیات بیشتری از درک اندازه، شکل ، ویژگی سطحی و … آن بدست بیاورند.
این سیارک حداقل تا دو قرن آینده به سوی زمین باز نخواهد گشت. سیارک ۱۹۹۸ QE2 در ۱۹ اوت سال ۱۹۹۸، توسط موسسه فناوری لینکلن ماساچوست در نیومکزیکو کشف شد.

Read More : http://www.space.com/21371-asteroid-1998qe2-moon-images.html