بیگ بنگ: ناسا و آژانس فضایی کانادا به طور مشترک اسامی چهار فضانورد به نام‌های «کریستینا کوک ، جرمی هانسن، ویکتور گلوور و رید وایزمن» را که در ماموریت آرتمیس ۲ به مدار ماه پرواز خواهند کرد، اعلام کردند.

nasa

به گزارش بیگ بنگ، ماموریت آرتمیس ۲ قرار است در ماه نوامبر سال ۲۰۲۴ برای انجام سفری در مدار ماه به فضا پرتاب شود. ماموریت «آرتمیس ۲» لحظه بزرگی برای ناسا است، چرا که برای اولین‌بار در نیم قرن گذشته است که دوباره انسان را به ماه می‌فرستد. در این ماموریت اولین زن و اولین فرد رنگین پوست به مدار ماه اعزام می‌شوند. ویدئوی معرفی فضانوردان که توسط “بیل نلسون” رییس ناسا انجام شد را در زیر تماشا کنید:

 

“کریستینا کوک” در آرتمیس 2 متخصص ماموریت خواهد بود. وی رکورددار طولانی‌ترین مأموریت فضایی پیوسته برای زنان فضانورد است که مجموعاً 328 روز را در ایستگاه فضایی بین‌المللی سپرده کرده. “جرمی هنسون” فضانورد کانادایی متخصص ماموریت خواهد بود و با حضور وی کانادا به دومین کشور پس از آمریکا بدل می‌شود که به ماه فضانورد می‌فرستد.

“ویکتور گلوور” در ماموریت آرتمیس 2 خلبان پرواز خواهد بود، وی در ماه نوامبر 2021 به ایستگاه فضایی رفت و آرتمیس 2 دومین مأموریت فضایی او خواهد بود. همچنین “رید وایزمن” فرماندۀ ماموریت آرتمیس 2 است. او پیش‌تر در سال 2014 به‌عنوان مهندس پرواز به ایستگاه فضایی رفته و 165 روز را آنجا سپری کرده بود.

microsoftteams image
اسامی فضانوردان از راست به چپ: جرمی هنسون، ویکتور گلوور، کریستینا کوک و رید وایزمن

ناسا برای کاهش بیشتر هزینه‌ها همچنین ساختار اکتشافی متفاوتی را از طریق توافقنامه آرتمیس که در حال حاضر توسط ۲۳ کشور امضا شده، ایجاد کرده است. این توافقنامه‌ها چارچوبی از اکتشافات فضایی صلح‌آمیز است که در کوتاه مدت منابع اقتصادی سایر کشورهایی را که مایل به رفتن به ماه هستند، جمع‌آوری می‌کند. همچنین ناسا با چند شرکت‌ فضایی خصوصی همکاری می‌کند که برخی از سخت‌افزارهای حیاتی را تامین می‌کنند. به عنوان مثال می‌توان به موشک استارشیپ متعلق به شرکت اسپیس‌ایکس اشاره کرد که قرار است فضانوردان را در ماموریت «آرتمیس ۳» بر روی سطح ماه فرود بیاورد.

در صورت موفقیت ماموریت آرتمیس ۲، ناسا شرایط ماموریت “آرتمیس ۳” را فراهم می‌کند که برای اواخر سال ۲۰۲۵ تعیین شده و برای اولین‌بار از زمان آخرین فرود “آپولو” در ماه در سال ۱۹۷۲، نخستین زن و اولین فرد رنگین‌پوست روی کره ماه پا می‌گذارند. ناسا در نظر دارد در ماموریت‌های آرتمیس آینده، پس از احداث پایگاه استقرار انسان روی ماه از آن به‌عنوان سکوی پرشی برای اکتشاف راحت‌تر در مریخ استفاده کند.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: NASA

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

2 دیدگاه

  1. به نام خدا
    برای این فضانوردان آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم که در ماموریتهای آینده نیز موفق باشند.
    بی صبرانه منتظر فرود فضانوردان بر روی ماه و مریخ و سایر کرات آسمانی هستم و امیدوارم که در این امر موفق شوند.
    با تشکر از سایت بیگ بنگ.