محققان مریخ را به زمین آوردند: شبیه سازی زندگی در مریخ آغاز شد!

بیگ بنگ: گروهی از داوطلبان که به استخدام ناسا در آمده‌اند زندگی در اتاق گنبدی شکلی در نزدیکی یک آتشفشان غیرفعال در هاوایی را با هدف شبیه‌سازی زندگی در مریخ آغاز کردند.

_85257337_63b9f363-956a-43ad-b6d5-c7fb25df93be

کارشناسان تخمین می زنند که یک ماموریت انسانی به سیاره سرخ می تواند یک تا سه سال وقت ببرد. قرار است این تیم شش نفره زیر گنبدی در فضای محدود بدون دسترسی به هوای بیرون، غذای تازه یا داشتن حریم خصوصی برای یک سال زندگی کنند. این گنبد ۱۱ متر قطر و ۶ متر ارتفاع دارد، سفر به بیرون گنبد فقط با لباس های مخصوص فضایی انجام خواهد شد.

_85257335_8e08732f-174c-4ac8-a5c6-da75773bc95fیک اختر زیست شناس فرانسوی، یک فیزیکدان آلمانی و چهار آمریکایی – یک خلبان، یک معمار، یک خبرنگار و یک دانشمند خاک شناسی – اعضای این تیم هستند. این مردان و زنان هر کدام یک تخت کوچک و یک میز در داخل اتاق های خود خواهند داشت. آذوقه آنها شامل پودر پنیر و کنسرو تن خواهد بود.

_85257586_85257585سفرهای فضانوردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی معمولا ۶ ماهه است و ناسا به تازگی انجام آزمایش‌های انزوای خود را در دوره‌های چهار و ۶ ماهه افزایش داده‌ است. در حالی‌ که دیگران بر چالش‌های تکنیکی و علمی سفر به مریخ تمرکز کرده‌اند، آزمایش‌های انزوا بر عناصر انسانی اکتشاف و مشکلاتی که زندگی در مریخ به دنبال خواهد داشت تمرکز دارند.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: BBC