بیگ بنگ: بالأخره داریم به ماه باز می‌گردیم، اما این بار می‌خواهیم آنجا بمانیم. ناسا از برنامۀ کاملاً جدید برای سفر انسان به ماه و مریخ رونمایی کرد. ناسا می‌خواهد تا 10 سال دیگر روی ماه قدم بگذارد و تا 20 سال دیگر روی مریخ.

nasa exploration missionsبه گزارش بیگ بنگ، آژانس فضایی امریکا(ناسا) از برنامۀ دقیق خود به نام کشف فضایی ملی به منظور دستیابی به اهداف بلندپروازانه رئیس‌جمهور، که در دسامبر سال 2017 در دستورالعمل شماره 1 سیاست فضایی تنظیم شد، خبر داد. آن برنامه‌های جسورانه عبارتند از: برنامه‌ریزی فرودی جدید روی ماه، استقرار بلندمدت انسان روی ماه و مدار اطراف ماه، دلیل و برهان رهبری آمریکا در فضا، تقویت شرکت‌های فضایی خصوصی، و کشف نحوۀ رساندن فضانوردان آمریکایی به سطح مریخ.

ناشناخته‌های زیادی در این طرح وجود دارد، و کمترین آنها این است که آیا دانشمندان می‌توانند راهی برای ایمن نگه داشتن فضانوردان از خطرات بسیار زیاد فضا بیابند یا خیر. افراد ناسا هنگام توضیح دقیق جدول‌های زمانی مورد انتظار برای تکمیل هر هدف در گزارش 21 صفحه‌ای- از مدار نزدیک زمین(LEO) گرفته تا فضای سیس‌لونار ( بین ماه و زمین) و سپس روی مریخ- به این موارد توجه کردند.

earth moon marsهرگونه ادعایی – مانند ادعای منتشر شده در گزارش جدید ناسا- مبنی بر اینکه فضانوردان در دهۀ 2030 روی مریخ خواهند بود، انعطاف‌پذیری دارد و در صورتی که پژوهشگران در این فرآیند یک یا دو بار به مانعی برخورد کنند، می‌توانند آن را تغییر دهند. به عنوان مثال، ناسا قصد دارد که تا زمان نتایج مأموریت مارس 2020، مأموریتی که در طول آن یک مریخ‌نورد نمونه‌هایی را از سطح مریخ جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل می‌کند، صبر کند؛ یا حتی قبل از اینکه شروع به پیش‌نویس بودجۀ مورد نیاز برای مأموریت تیمی که برای زمانی در دهۀ 2030 مقدر شده است، صبر کند.

اما قبل از اینکه ناسا شروع به فکر کردن در مورد فرستادن فضانوردان به مریخ کند، اسرار مهمتری باید رمزگشایی شود. به عنوان مثال، ناسا باید حداکثر بار برای سفر فضایی، را تست کند. حالا این سفر فضایی چه ماه باشد چه مریخ و چه فراتر از آن. وقتی آن ماهواره‌ها در مدار باشند، ناسا امیدوار است که از آنچه یاد گرفته استفاده کند تا فضانوردان را تا ژوئن 2020 به مدار ماه ببرد. این رخنه‌ها در برنامه‌های پیشنهادی ناسا تصادفی نیست- این‌ها شکاف‌های مهمی را در درک ما نسبت به فضا و سفر بین سیاره‌ای نشان می‌دهند. به عبارت دیگر: اینها چیزهایی که دانشمندان ناسا می‌خواهند یاد بگیرند را نشان می‌دهد. و اگر ناسا به این جدول زمانی متعهد بماند، به آن دست خواهد یافت و ما را در کاوش فضایی راهنمایی خواهد کرد.