بیگ بنگ: هلیکوپتر نبوغ در پرواز سوم خود که حدود 80 ثانیه طول کشید، به ارتفاع 5 متری رسید و در طول افق بیش از 50 متر پرواز کرد.

PIA LF FDR NNCAM ALLJ stretched
عکسی که مریخ‌نورد استقامت، از پرواز بالگرد نبوغ گرفته است.

این هلیکوپتر با سرعت دو متر بر ثانیه بیش از ۵۰ متر پرواز کرد، نبوغ حتی در آزمایش‌های زمینی با این سرعت پرواز نکرده بود. این یک دستاورد فوق‌العاده برای مهندسان ناسا است که توانستند ابزاری بسازند که با چنین دقتی در سیاره‌ای به غیر از زمین می‌تواند پرواز کند. ویدئوی این پرواز در زیر مشاهده نمایید:


‌‌محققان ناسا در طی دو هفته‌ی آینده حداقل چند چالش پروازی دیگر را در نظر دارند که هر یک پیچیده‌تر و بلندپروازانه‌تر از قبلی خواهد بود. انتظار می رود ناسا در نهایت محدودیت‌های پرواز این بالگرد را تا حدی آزمایش کند که احتمال سقوط آن وجود داشته باشد. عکس‌های هوایی نبوغ را هم می‌توانید در زیر مشاهده نمایید:

PIA The Second Color Image Taken by Ingenuity webPIA The Third Color Image Taken by Ingenuity webنبوغ ۲ دوربین به همراه دارد که اطلاعات پرواز را ثبت می‌کند. این اطلاعات توسط مریخ‌نورد استقامت نیز مشاهده می شود. این بالگرد هیچ ابزار علمی را حمل نمی‌کند. وزن تقریبی بالگرد نبوغ ۱.۸ کیلوگرم است و پرواز موفقیت‌آمیز این بالگرد کوچک، درهای منافع علمی و تجاری جدیدی را در مریخ باز می‌کند. نبوغ” برای پرواز در جو بسیار نازک مریخ که ۹۹ درصد نازک‌تر از جو زمین است، بسیار سبک وزن طراحی شده است.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: NASA

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.