بیگ بنگ: شرکت آمریکایی ویرجین گلکتیک که بخشی از گروه ویرجین ریچارد برانسون را تشکیل می‌دهد، از سفینه فضایی جدید VSS Imagine خود رونمایی کرد.

Virgin Galactic Just Unveiled the VSS Imagine the First Spaceship in Their Fleet xاین اولین نماینده سفینه فضایی اسپیس شیپ III نسل جدید است. ويرجين گلکتيک قصد دارد با این فضاپیما به گردشگری فضايی دست يابد و هدفش ۴۰۰ پرواز زيرمداری در سال است. این فضاپیمای با یک هواپیما به نام SpaceShipTwo به ارتفاع 15 کیلومتری می‌رسد و سپس با روشن کردن موتور خود از آن جدا شده و با ارتفاع گرفتن پرواز زیر مداری را تجربه خواهد کرد.

Untitledصنعت گردشگری فضایی یک گام رو به جلو برداشت و انتظار می‌رود، گردشگران برای نخستین‎بار در اواسط سال جاری میلادی به آسمان بروند. پرواز آزمایشی این فضاپیما در تابستان(ماه می 2021) برنامه‌ریزی شده است. در ویدئوی زیر جزئیات بیشتری از این کاوشگر فضایی تماشا کنید:

به عنوان اولین سفینه فضایی نسل سوم ناوگان ویرجین گالکتیک، کل بدنه VSS Imagine با یک ماده آینه‌مانند جدید پوشانده شده که برای انعکاس محیط اطراف زمانی که سفینه در حال عبور است، طراحی شده، اما ویرجین گالکتیک می‌گوید این کار برای حفاظت در مقابل حرارت ایجاد شده انجام گرفته است.

به نظر نمی‌رسد فاصله زیادی با طراحی‌های قبلی سفینه فضایی این شرکت داشته باشد. این وسیله نقلیه فضایی نیز توسط سفینه مادر به هوا منتقل می‌شود و در ارتفاع بسیار بالا رها می‌شود. اما این شرکت می‌گوید، به لطف یک طراحی ماژولار جدید، نگهداری از آن آسان‌تر خواهد بود و این سفینه می‌تواند با سرعت بیشتری پرواز کند.

Imagine x“ریچارد برانسون”، موسس  شرکت ویرجین گلکتيک می‌گوید: «سفینه‌های فضایی ویرجین گالکتیک به‌طور خاص برای این ساخته شده‌اند تا چشم‌انداز جدیدی را به هزاران نفر که به‌زودی می‌توانند شگفتی فضا را تجربه کنند، ارائه دهند. امید ما این است که همه کسانی که به فضا سفر می‌کنند با دیدگاه‌ها و ایده‌های جدید که تغییرات مثبتی را در سیاره ما ایجاد می‌کند، بازگردند.»

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: space.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.