بیگ بنگ: «حتی گرانش هم جلودار اکتشافات بشر نیست.» با این جملات ِ گوینده، یکی از مهمترین ماموریت‌های بشر برای دسترسی راحت‌تر به فضا شروع شد و موشک فالکون 9 که حامل چهار فضانورد بود به سمت ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد.

‌‌NASA SpaceX Crew Launchبه گزارش بیگ بنگ، ساعاتی پیش چهار فضانورد که سوار بر موشک فالکون ۹ بودند، با موفقیت به سمت ایستگاه فضایی پرتاب شدند. مراحل پرتاب موشک و اوج ‌گیری به ارتفاعات بالاتر با موفقیت انجام شد و همچنین بوستر با موفقیت در سکوی شناور روی دریا فرود آمد.

‌ طی این ماموریت فضانوردان ناسا به نام‌های “مایکل هاپکینز”، “ویکتور گلوور” و “شانون واکر” و سوئیچی ناگوچی فضانورد ژاپنی برای شش ماه اقامت به ایستگاه فضایی بین‌المللی اعزام شدند.

‌‌‌ سفر فضانوردان به ایستگاه فضایی حدود ۲۷.۵ ساعت طول می‌کشد. فضانوردان پس از حضور در آنجا، به روزرسانی ایستگاه فضایی را انجام می‌دهند، آزمایشات علمی را انجام می‌دهند تا خود را برای مأموریت‌های آینده به ماه و در نهایت مریخ، آماده کنند.

‌‌‌‌جالب است بدانید، ایلان ماسک مدیرعامل شرکت اسپیس ایکس، به دلیل ابتلا احتمالی به کووید-۱۹ از این پرتاب تاریخی جا ماند. ماسک در آستانه پرتاب ماموریت” کرو-۱” اعلام کرد که به احتمال زیاد با وجود نتایج مختلف آزمایشات به ویروس کرونا مبتلا شده است. “گویین شاتول” رئیس هیئت مدیره اسپیس ایکس به جای ایلان ماسک در مرکز فضایی کندی حاضر شد و در آخرین لحظاتی که هنوز فضانوردان زمین را ترک نکرده بودند به همراه جیم برایدنستاین رئیس ناسا با فضانوردان چند عکس گرفتند. ایلان ماسک نیز لحظاتی پس از پرتاب، ایموجی/شکلک یک قلب قرمز را در حساب کاربری خود در توییتر منتشر کرد.

سایت علمی بیگ بنگ / منابع بیشتر: sciencealert.com , NASA