بیگ بنگ: پرتاب کپسول دراگون که دیروز انجام شده بود، با موفقیت به ایستگاه فضایی بین‌المللی رسید. این امر به این معنی است که بزودی فضانوردان ناسا می‌توانند دوباره از خاک آمریکا و با هزینه‌ای کمتر به فضا بروند.

cbdccecbaaهدف از راه‌اندازی این ماموریت اثبات این امر است که فضاپیمای جدید ایلان ماسک که به منظور رساندن فضانوردان به ایستگاه فضایی برای ناسا طراحی شده‌، از امنیت لازم برخوردار است. این فضاپیمای آزمایشی که ظرفیت حمل 7 نفر را دارد هیچ سرنشینی نداشت، اما در عوض یک مانکن که لباس فضانوردی پوشیده و محموله‌هایی به ایستگاه فضایی حمل کرده بود. با موفقیت این پرتاب آزمایشی، تا پایان سال ۲۰۱۹ دو فضانورد ناسا با کپسول دراگون به ایستگاه فضایی بین‌المللی منتقل می شوند.

ناسا از ژوئیه سال ۲۰۱۱ و بازنشستگی شاتل فضایی، برای فرستادن فضانوردان خود به ایستگاه فضایی به سایوز روسی متکی بوده است. سفرهای فضایی که برای آژانس فضایی بسیار هم پرهزینه بوده‌اند، ناسا هر بار حدود ۸۱ میلیون دلار را صرف فرستادن فضانوردان آمریکایی توسط فضاپیمای سایوز به ایستگاه فضایی کرده است. بنابراین موفقیت اسپیس ایکس در آزمایش دراگون، مقامات ناسا را برای فرستادن فضانوردان از خاک آمریکا به فضا امیدوار کرد.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: space.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.