کپلر: شکارچی سیارات

0
282

این یک تصویر هنری از کهکشان راه شیری است و موقعیت خورشید که حدود ۲۵،۰۰۰ سال نوری از مرکز کهکشان راه شیری فاصله دارد را نشان می دهد. در محدوده خورشید مخروط مورد مطالعه تلسکوپ کپلر یا شکارچی سیارات را مشاهده می کنید، ماموریت کپلر جستجو برای یافتن سیارات قابل سکونت فراخورشیدی مشابه زمین می باشد و برای این‌کار درخشندگی ۱۰۰۰۰۰ ستاره را در عرض ۳.۵ سال بررسی می‌کند تا نشانه‌ای از کاهش درخشندگی بر اثر گذار سیاره‌ای بیابد. این ماموریت به نام منجم آلمانی یوهانس کپلر نامگذاری شده‌است. تلسکوپ کپلر در تاریخ هفتم مارس ۲۰۰۹ به فضا پرتاب شد.
73406_425559674188305_1390501455_n
نورسنجی به صورت مداوم در حال کنترل درخشش ۱۰۰۰۰۰ ستاره در میدان دیدی ثابت است. اطلاعات به ثبت رسیده‌ توسط این نورسنج به زمین ارسال می‌شوند و سپس به منظور کشف نوسانات نوری که به واسطه عبور سیاره‌هایی از مقابل ستاره‌های میزبان ایجاد شده‌اند،‌ مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرند. یافتن این سیاره‌ها هنگامی امکان پذیر می‌شود که سیاره از جلوی ستاره بگذرد و نوری که از ستاره به زمین می‌رسد، اندکی کم شود؛ این رخداد را ترانزیت می‌نامند.

More Information : http://kepler.nasa.gov/