بیگ بنگ: بتازگی یک سنگ یا زباله فضایی با برخورد به بازوی رباتیک ایستگاه فضایی آن را سوراخ کرد. بازوی رباتیک کانادآرم-۲ با طول ۱۸ متر یکی از مهم‌ترین پروژه‌های کانادا در ایستگاه فضایی است که به تعمیر ایستگاه و ورود فضاپیماها کمک می‌کند. ‌‌photoبه گزارش بیگ بنگ، حفره‌ی ایجاد شده در این بازو تاکنون مشکلی در کارهای کوتاه مدت ایستگاه فضایی ایجاد نکرده، اما در بلند مدت احتمالا باید مورد تعمیر اساسی قرار گیرد. این حادثه یک بار دیگر نشان می‌دهد که وجود زباله‌های فضایی در مدار پایینی زمین چقدر خطرناک است و چرا باید به شکل جدی‌تر به آن رسیدگی کرد.
‌ ‌
طبق تخمین محققان، در مدار زمین ۳۴ هزار قطعه بزرگتر از ده سانتی‌متر قرار دارد، ۹۰۰ هزار قطعه یک سانتی‌متر تا ده سانتی‌متر قرار دارد و در نهایت ۱۲۸ میلیون قطعه بزرگتر از یک میلی‌متر تا یک سانتی‌متر وجود دارد.

ایستگاه فضایی در ارتفاع ۴۰۰ کیلومتری زمین قرار دارد و با سرعت حدود ۲۷ هزار کیلومتر در ساعت هر ۹۰ دقیقه یکبار به دور زمین می‌چرخد. فضانوردان در این ایستگاه، آزمایشات علمی انجام می‌دهند تا خود را برای مأموریت‌های آینده به ماه و در نهایت مریخ، آماده کنند.

سایت علمی بیگ بنگ / منبع: spacenews.com

دیدگاهتان را بنویسید

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

1 دیدگاه