بیگ بنگ: ۱۴۲ عکس جداگانه به هم متصل شده‌اند تا این عکس پانورامای ۳۶۰ درجه‌ای از کف دهانۀ جیزرو بر روی مریخ را تشکیل دهند. این تصاویر رنگی با قدرت تفکیک و زوم بالا توسط دوربین Mastcam-Z مریخ‌نورد “استقامت” در حین روز سوم مریخی ثبت شده است.

PIAدر پیش زمینۀ این نما عرشۀ مریخ‌نورد را می‌بینیم که به اندازۀ یک خودرو است. قسمتی از خاک جلوی مریخ‌نورد که به رنگ روشن دیده می‌شود، بخش‌هایی هستند که توسط راکت‌های “جرثقیل آسمانی” در حین فرود دراماتیکِ مریخ‌نورد در ۱۸ فوریه، زیر و رو شده‌اند. در دوردست نیز چشم‌انداز لبه‌ی دهانه‌ی ۴۵ کیلومتری جیزرو را می‌بینیم.

Mars Wind Carved Rockکیفیت بالای عکس مریخ‌نورد جزئیات زیادی را نشان می‌دهد، مثل عکس بالا که توسط بادهای مریخی شکل گرفته است. دوربین‌های نصب شده روی “استقامت” قادر به کشف جزئیاتی به عرض ۳ تا ۵ میلی‌متر در محیط اطراف مریخ‌نورد هستند. همچنین در ویدئوی زیر می‌توانید تصاویری که مریخ‌نورد استقامت در چند روز اخیر ثبت کرده را مشاهده نمایید:

در روزهای مریخی بعدی، “استقامت” سیستم دریاچۀ دلتای باستانی در دهانه را کاوش خواهد کرد و به دنبال نشانه‌هایی از حیات میکروسکوپی در گذشته و جمع‌آوری نمونه‌هایی برای بازگشت آتی به سیاره زمین خواهد گشت.

Jezero Crater Rim Panorama scaledسایت علمی بیگ بنگ / منابع: scitechdaily.comapod