بیگ بنگ: یک آتشفشان ِ در حال فوران در “سیاره ناهید” چه شکلی است؟ شواهد مربوط به آتشفشان‌های فعال در ناهید با گرمای غیرقابل توصیفِ مناطقی که تصور می‌شود فقط آتشفشان‌های باستانی را در خود جای داده‌اند، در اوایل امسال اعلام شد.

VenusVolcano NasaRubinاگرچه تصاویر راداری زیادی از ناهید ثبت شده، اما ابرهای غلیظ اسید سولفوریک مانع از گرفتن عکس‌هایی با نور بصری شده‌اند. با این حال، این تصویر هنری یک آتشفشان ِ در حال فوران را در سیارۀ ناهید به تصویر کشیده است. آتشفشان‌ها می‌توانند نقش مهمی در چرخۀ حیات در ناهید داشته باشند، زیرا آنها می‌توانند مواد غذایی شیمیایی را به فضای خنک‌تری در جاهایی که میکروب‌های گرسنه شناور هستند(روی ابرها در بخش مرتفع)، برسانند.

در این تصویر ستونی از آتشفشان را می‌بینیم که در حال فوران به سمت بالاست، در حالی که یک میدان گدازۀ وسیع بخشی از سطح داغ و ترک خوردۀ این سیارۀ جهنمی را پوشانده است. احتمال وجود حیات میکروبی در هوای ناهید مسلماً مهیج است، اما در حال حاضر بحث برانگیز است.