بیگ بنگ: چرا این کهکشان دم به این بلندی دارد؟ در این عکس حیرت‌آور، از تلسکوپ هابل، کهکشان‌های دوردست یک پس زمینۀ دراماتیک را برای کهکشان مارپیچی Arp 188 (کهکشان بچه قورباغه) به وجود آورده‌اند.

ArpTadpole HubbleMarquezاین بچه قورباغۀ کیهانی 420 میلیون سال نوری با زمین فاصله دارد و در صورت فلکی شمالی اژدها واقع شده است. دم چشمگیر آن تقریبا 280 هزار سال نوری طول دارد و خوشه‌های ستاره‌ای آبی درخشان و پرجرمی را نشان می دهد. احتمالا یک کهکشان مزاحم فشرده از جلوی Arp 188 – از سمت راست به چپ در این نما – عبور کرده و این کهکشان را به این شکل در آورده است. در حین مواجهه نزدیکتر، نیروهای کشندی، ستارگان، گاز و غبار ِ کهکشان مارپیچی که دم آن را تشکیل می دهند را بیرون کشیده است. خود کهکشان مزاحم که در فاصله تقریبی 300 هزار سال نوری در پشت بچه قورباغه واقع شده در بازوهای مارپیچی پس زمینه در سمت راست بالا دیده می شود. دم کهکشان بچه قورباغه احتمالا با افزایش سن از بین می رود و خوشه‌های ستاره‌ای اجزای ِ کهکشان مارپیچی را شکل می دهند.