بیگ بنگ: آیا ستارۀ ای‌ئی ارابه‌ران بر روی آتش قرار دارد؟ خیر. اگرچه این ستاره بعنوان ستارۀ شعله‌ور نامگذاری شده و به نظر این منطقه شامل غبار قرمز است، هیچ آتشی در اینجا وجود ندارد.

flamingstar garciaآتش که معمولا سوختن سریع اکسیژن است، فقط زمانی رخ می دهد که اکسیژن کافی وجود داشته باشد و در محیط‌های پرانرژی و کم اکسیژن مثل ستارگان اهمیتی ندارد. ماده‌ای که بصورت غبار در اینجا ظاهر شده غالبا هیدروژن ِ میان ستاره‌ای است؛ اما حاوی رشته‌های تاریک غبار مانند غنی از کربن است. ستارۀ درخشان ای‌ئی ارابه‌ران که در نزدیکی مرکز سحابی قرار دارد به شدت داغ و آبی است و با چنان انرژی نور ساطع می کند که الکترون‌ها را از گاز پیرامونی دور می کند. وقتی پروتون یک الکترون را می گیرد، نور قرمز ساطع می شود، همانطور که در سحابی نشری پیرامونی دیده می شود. همانطور که در بالا نشان داده شده، سحابی ستارۀ شعله‌ور در فاصله 1500 سال نوری واقع شده، حدود پنج سال نوری وسعت دارد و با یک تلسکوپ در جهت صورت فلکی ارابه‌ران دیده می شود.