بیگ بنگ: چه چیزی به این سحابی غیرمعمول قدرت می‌بخشد؟ این سحابی با نام CTB-1 یک پوستۀ گازی در حال انبساط است که در هنگام انفجار یک ستارۀ عظیم باقی مانده و در حدود 10 هزار سال پیش رخ داده است.

Medulla Cromanاین ستاره احتمالاً وقتی عناصر نزدیک به هسته‌اش به اتمام رسید، منفجر شد که می‌تواند با همجوشی هسته‌ای، فشار ثابتی ایجاد کند. بقایای ابرنواخترِ حاصل از آن که به دلیل شکل مغز مانندش سحابی مِدولا لقب گرفته است، هنوز هم در اثر گرمای حاصل از برخورد با گاز میان ستاره‌ایِ محدود، در نور مرئی می‌درخشد. گرچه علت اینکه این سحابی در نور پرتو ایکس نیز می‌درخشد، هنوز یک معما باقی مانده است. یک فرضیه معتقد است که یک تپ اختر پرانرژی ایجاد شده و سحابی را با یک باد سریع به بیرون حرکت می‌دهد. به دنبال آن، بتازگی یک تپ اختر در امواج رادیویی پیدا کشف شده که به نظر می‌رسد با انفجار ابرنواختر با سرعت بیش از 1000 کیلومتر در ثانیه رانده شده است. اگرچه سحابی مدولا به اندازۀ یک ماه کامل در آسمان دیده می‌شود، اما آنقدر کم نور است که برای تهیۀ این عکس برجسته، 130 ساعت نوردهی با دو تلسکوپ کوچک در نیومکزیکو آمریکا انجام شد.