بیگ بنگ: این سه سحابی درخشان اغلب در تورهای تلسکوپی صورت فلکی کمان و میدان‌های ستاره‌ای پرجمعیتِ کهکشان راه شیری ما دیده می‌شوند.

M M GabrielSantos APODدر واقع، “شارل مسیه” توریست کیهانی قرن هجدهم، دو مورد از آنها را در کاتالوگ خود ذکر کرد: M8، سحابی بزرگ در پایین سمت راستِ مرکز و M20 سحابی رنگی در بالای این قاب. سحابی نشری سوم NGC 6559 است که در سمت چپ قاب قرار دارد و با یک خط غباری تیره از سحابی بزرگتر جدا شده است. هر سه این سحابی‌ها، پرورشگاه‌های ستاره‌ای هستند و حدود پنج هزار سال نوری یا دورتر از ما واقع شده‌اند.

سحابی M8 گستردگی بیش از صد سال نوری دارد که سحابی تالاب نیز نامیده می‌شود. نام دیگر سحابی M20 نیز «سه تکه» است. رنگ سرخ این سه سحابی دستاورد تابش گازهای برافروخته‌ی هیدروژن است. اما هاله‌های رنگی آبی در سحابی “سه تکه” یک تضاد را ایجاد می‌کنند که این رنگ ناشی از انعکاس غبار در نور ستاره است. این فضای میان ستاره‌ای گسترده تقریباً بین 4 درجه به اندازۀ 8 ماه کامل در آسمان وسعت دارد.