بیگ بنگ: آسمان پر از گاز کم نور و درخشان است، اگرچه برای دیدن آن باید یک دوربین حساس و تلسکوپ داشت. مثلا این نمای زیبا از قسمت ِ شمالی صورت فلکی ماکیان، مجموعه‌ای پیچیده از گاز و غبار کیهانی را در امتداد صفحۀ کهکشان راه شیری ما نشان می‌دهد.

CygnusStarless Cameronاین عکس ترکیبی برجسته از تصاویر تلسکوپی از طریق دو فیلتر ثبت شده است: یک فیلتر H-alpha که فقط نور قرمز قابل رویت را از اتم‌های هیدروژن درخشان دریافت می‌کند و یک فیلتر آبی که در اصل نور ساطع شده از مقدار کمی اکسیژن پرانرژی را دریافت می‌کند. بنابراین، در این تصویر با نوردهی ۱۸ ساعته، مناطق آبی گرم‌تر از قرمز هستند.

پردازش دیجیتالی بیشتر، تعداد بیشماری از ستاره‌های نقطه مانند راه شیری را از صحنه حذف کرده است. سحابی‌های درخشان قابل تشخیص در این عکس عبارتند از NGC 7000 (سحابی آمریکای شمالی)، IC 5070 (سحابی پلیکان) در سمت چپ با IC 1318 (سحابی پروانه) و NGC 6888 (سحابی هلال) در سمت راست – اما سایر سحابی‌ها را می‌توان در سراسر این میدان گسترده یافت.