بیگ بنگ: آیا هنوز ستاره‌ها در کهکشان‌های اقماری کهکشان راه شیری تشکیل می‌شوند؟ NGC 346 در میان خوشه‌ها و سحابی‌های ابر ماژلانی کوچک(SMC) یافت شده است، این منطقۀ تشکیل ستاره حدود 200 سال نوری گستردگی دارد که در این عکس ِ تلسکوپ فضایی هابل، در مرکز تصویر دیده می‌شود.

Ngc HubbleSchmidtکهکشان کوتوله ابر ماژلانی کوچک که به دور راه شیری می‌چرخد، شگفتی آسمان جنوب است و فقط 210 هزار سال نوری با ما فاصله دارد و در صورت فلکی توکان، واقع شده است. اخترشناسان با کاوش در NGC 346، جمعیتی از ستارگان نوزاد را شناسایی کرده‌اند که در امتداد تاریکی قرار دارند و از مسیرهای گردوغباری که در اینجا در سمت راست دیده می‌شوند، عبور می‌کنند.

نور این نوزادان ستاره‌ای که هنوز در ابرهای طبیعی در حال شکل‌گیری هستند، توسط گرد و غبار قرمز می‌شود. در سمت بالای قاب یک خوشۀ ستاره‌ای دیگر وجود دارد که ذاتاً میزبان ستاره‌های قدیمی‌تر و قرمزتری است. ابر ماژلانی کوچک، كهكشانی كوچك و نامنظم است و نشان دهندۀ نوعی كهكشان در اوايل تشکیل جهان است. گرچه برخی محققان معتقدند که این کهکشان‌های کوچک، عناصر ِ سازندۀ کهکشان‌های بزرگتر امروزی هستند.