۲۰۰,۰۰۰ کهکشان در یک عکس!

3
119

بیگ بنگ: این منظره که بخشی از ژرفای آسمان را نشان می دهد، بیش از ۲۰۰ هزار کهکشان را نشان می دهد، دانشمندان می گویند این عمیق ترین و پهناورترین عکسی است که تاکنون در طیف مادون قرمز گرفته شده است.

در این تصویر بیش از 200 هزار کهکشان را در یک قاب مشاهده می کنید.
در این تصویر بیش از ۲۰۰ هزار کهکشان را در یک قاب مشاهده می کنید.

به گزارش بیگ بنگ، این تصویر که به طرز عجیبی کلکسیونی از کهکشان ها را در یک محل نشان می دهد از ترکیب بیش از ۶ هزار تصویر جدا و مجموعاً ۵۵ ساعت تصویر برداری به وسیله تلسکوپ فضایی ویستا (VISTA) متعلق به رصدخانه جنوبی اروپا (ESO) به دست آمده است. ناحیه نشان داده شده در صورت فلکی سکستان (السدس) قرار دارد و حدود ۲۰۰,۰۰۰ کهکشان در آن تشخیص داده شده است.

این عکس عمیق ترین و پهناورترین تصویری است که تاکنون در طیف مادون قرمز از آسمان گرفته شده است.

برای مقایسه بد نیست بدانید که تلسکوپ معروف هابل تنها توانسته ۱۰,۰۰۰ کهکشان را در میدان دید فرا ژرف خود جای دهد. این تلسکوپ که برای مطالعات نجومی از عمیق ترین مکان ها در آسمان برای تحقیقات در مورد نحوه پیدایش و آغاز کهکشان ها و ستاره ها بکار برده می شود تا کنون تصاویر عجیب و جالبی را شکار کرده است. ابعاد آن ۱۰۸۲۴*۱۷۱۲۱ پیکسل است که حجم آن را به بیش از ۲۵۰ مگابایت می رساند، می توانید از سایت رصدخانه جنوبی اروپا این عکس را دریافت کنید.

نویسنده: محسن کرمی/ سایت علمی بیگ بنگ