بیگ بنگ: کهکشان مارپیچی NGC 4921 چقدر از ما فاصله دارد؟ محاسبات نشان می دهد که این کهکشان حدود ۳۱۰ میلیون سال نوری با زمین فاصله دارد، اما اندازه‌گیری دقیق‌تر با بهره‌گیری از سرعت ِ دور شدن آن می تواند به محققان کمک کند تا سرعت انبساط کیهان را بهتر تشخیص دهند.

NGC HubbleShatzبه منظور این هدف تاکنون تصاویر بسیاری توسط تلسکوپ فضایی هابل برای شناسایی نشانه‌ای ازستارگانی به نام متغیر قیفاووسی که نوعی خط کشی کیهانی هستند گرفته شده است. از آنجایی که NGC 4921 یکی از اعضای خوشۀ کهکشان‌های کما میباشد، تصحیح این فاصله می تواند تخمین بهتری از فاصله یکی از بزرگترین خوشه‌های نزدیک در جهان محلی را تعیین کند. این کهکشان مارپیچی باشکوه NGC 4921 با نام غیررسمی کهکشان کم خون(anemic) نامیده می شود فقط بدلیل سرعت کم آن در شکل‌گیری ستاره‌ها و روشنایی پایین سطح آن.

آنچه در تصویر بالا مشاهده می کنید: از مرکز، هسته درخشان، یک نوار درخشان مرکزی، حلقه برجسته از گرد و غبار تاریک، خوشه‌های آبی ستاره‌های تازه شکل گرفته، چندین کهکشان همدم کوچک‌تر، کهکشان‌های غیر مرتبط دور دست و ستارگانی که در کهکشان راه شیری قرار دارند.